Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Hear the music (score)!

Τις προάλλες βρισκόμουν στο μετρό κι ως συνήθως ήμουν έτη φωτός μακριά , αφηρημένη , στην κυριολεξία είχα πάψει να ακούω τους εξωτερικούς ήχους. Σε κάποια φάση ένα γνώριμο μουσικό θέμα , άρχισε να με ''τραβά'' πίσω  στην πραγματικότητα. ''Προσγειώθηκα'' και κατάλαβα ότι από τα μεγάφωνα του σταθμού ακουγόταν το γνωστό κομμάτι από την εισαγωγή της ταινίας Get Carter! Είχα την αίσθηση ότι από κάπου θα πεταγόταν ο Michael Caine (ο πρωταγωνιστής της ταινίας) αλλά θυμήθηκα , δεν ήμαστε στο Newcastle αλλά στο...Νέο Κόσμο!




Φαντάζομαι ότι θα έχει συμβεί και σε εσάς να ακούτε κάποιο μουσικό θέμα από ταινία και να αρχίζουν  να ξετυλίγονται ''μπροστά'' σας σκηνές από την ταινία! Θα σας πω σήμερα για ποια μουσικά θέματα συμβαίνει σε εμένα αυτό - φυσικά κάποια θα ξεχάσω - και με μεγάλη χαρά περιμένω τα δικά σας αντίστοιχα μουσικά θέματα που ''ζωντανεύουν''.
Μιας και ξεκίνησα με ταινία όπου πρωταγωνιστεί ο Michael Caine , συνεχίζω με άλλη μία όπου παίζει ο αγαπημένος μου διοπτροφόρος ηθοποιός κι έχει πολύ χαρακτηριστική μουσική επένδυση από τον σπουδαίο John Barry .Όταν την ακούω ''βλέπω'' τον Harry (Palmer) να ετοιμάζει...πρωινό!




Μια κι ανέφερα τον John Barry , εκτάκτως θα μεταπηδήσω από τη μεγάλη στη μικρή οθόνη και θα σας θυμίσω το καταπληκτικό μουσικό θέμα που είχε γράψει για την τηλεοπτική σειρά ''Οι αντίζηλοι''. Αξέχαστοι οι Roger Moore και Tony Curtis ως αταίριαστοι buddies!




Τώρα , άλλο χαρακτηριστικό  -χαρακτηριστικότατο!- μουσικό θέμα για ταινία το οποίο μόλις το ακούμε μας φέρνει στο νου χαριτωμένη , λεπτοκαμωμένη Παριζιάνα με κλασικό καρέ μαλλί που κυκλοφορεί με το γλυκύτατο όνομα Amelie. Πασίγνωστη και γνώριμη πια η μουσική επένδυση της ταινίας από τον Yann Tiersen.



Φεύγουμε από την Montmartre της Amelie και κατηφορίζουμε στην συνοικία Marais όπου συναντάμε τον Rabbi Jacob υπό τους ήχους του συνθέτη Vladimir Cosma




Η Amelie κι ο Rabbi Jacob , δεν είναι τα μόνα κινηματογραφικά πρόσωπα που μου έρχονται στο νου όταν ακούω κάποιο μουσικό θέμα από ταινία. Ας πούμε όταν ακούω τη μουσική του Nino Rota για την ταινία Ο Νονός μου έρχεται αμέσως στο νου αυτό το πρόσωπο :

Για τη μουσική που έγραψε ο Ennio Morricone για τα περίφημα σπαγγέτι-γουέστερν τι να πει κανείς! Κατευθείαν μου έρχεται στο νου η σκονισμένη φιγούρα του Clint



Όταν ακούω την πανέμορφη μουσική του δικού μας Μίκη Θεοδωράκη για την ταινία Serpico , ''βλέπω'' ξαφνικά μπροστά μου τον καταπληκτικό Al Pacino που υποδυόταν τον ομώνυμο ήρωα. (Παρεμπιπτόντως η ταινία Serpico ήταν παραγωγή του περίφημου παραγωγού Dino de Laurentis που μας άφησε χρόνους προ ημερών)





Το πασίγνωστο μουσικό σκορ του Henry Mancini μου υπενθυμίζει τις απίστευτες μεταμφιέσεις του Peter Sellers όταν υποδύεται τον επιθεωρητή Κλουζώ:



Αλλά εκτός από τα πρόσωπα , οι μουσικές κάποιων ταινιών μου φέρνουν στο νου πόλεις. Χάρη στην ταινία Manhattan του Woody Allen η Νέα Υόρκη θα ντύνεται πάντα με την μουσική του George Gershwin (κι ας μην γράφτηκε για τη συγκεκριμένη ταινία)



Το λέει κι ο ίδιος ο Woody στην αξέχαστη εισαγωγή της ταινίας.

Στο βροχερό Χονγκ Κονγκ και με υπόκρουση την εκπληκτική μουσική του Shigeru Umebayashi  ''βλέπω'' τον Tony Leung και την Maggy Cheung να αναζητούν την Ερωτική Επιθυμία αλλά εκείνο που τελικά απομένει είναι.... ένας ψίθυρος.


Εδώ μια από τις ωραιότερες σκηνές της ταινίας:









To αγαπημένο Gloomy London κι οι ζωές μοναχικών ανθρώπων όπως η Molly μου έρχονται στο νου όταν ακούω την μουσική του Michael Nyman που έγραψε για την ταινία του Micael Winterbottom Wonderland




Το τελευταίο μουσικό θέμα που άκουσα και μου υπενθυμίζει την ταινία στην οποία ακούστηκε είναι εκείνο του Πολωνού Abel Korzeniowski από την ταινία A single man . Κάθε φορά που ακούω το συγκεκριμένο κομμάτι , μου έρχονται δάκρυα στα μάτια- το ομολογώ , έκλαιγα δύο ώρες συνεχόμενες όταν είδα την ταινία στο σινεμά.





Αυτά είναι λοιπόν πολύ λίγα από τα μουσικά θέματα που όταν τα ακούω τα συνδέω άμεσα με τις ταινίες στις οποίες ακούστηκαν και καταφέρνουν να ζωντανέψουν μπροστά μου εικόνες και σκηνές από αυτές. Σε εσάς με ποια μουσικά θέματα συμβαίνει αυτό;

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα.Αγαπημενα μουσικα θεματα:
H διπλη ζωη της Βερονικα του Z.Preisner-
H ντιβα του Vladimir Cosma-
Aναχωρησεις toy Joe Hisaishi-
Τhe Ipcress File του John Barry
Ο μαγειρας ο κλεφτης η γυναικα του κι ο εραστης της του Michael Nyman-O νεκρος του Neil Young-
Αlfie(το παλιο) του Sonny Rollins-
Miλα της του Alberto Iglesias-
Blade Runner του Βαγγελη Παπαθανασιου-
Τhe Italian job του Quincy Jones-
The comfort of strangers του Angelo Badaldmenti.

Ανώνυμος είπε...

p.s το θεμα απο το 'μωρο της Ροζμαρι'του Κ.Komeda

Lost Gastronaut είπε...

Κάποια αγαπημένα πέρα απ'αυτά που αναφέρθηκαν ήδη

Todo sobre mi madre - Tajabone
Hong Kong Express - California dreaming
U Turn - U Turn (opening title)
Blues brothers & Peter Gunn - Peter Gunn theme
In the mood for love - Quizas quizas quizas
Zelig - Chameleon
Requiem for a dream - theme song
Sweet & Lowdown - I'll see you in my dreams
9 1/2 weeks - You can leave your hat on
The Good,the bad & the ugly - main theme
James Bond theme
Pulp fiction - Misirlou
Zatoichi - Matsuri
Goodbye Lenin - Summer 78

crispy είπε...

@ ανώνυμος
Από Komeda μου έρχεται πολλές φορές στο νου το θέμα από την ταινία cul-de-sac. Α ναι κι εκείνο από τη Νύχτα των βρυκολάκων! Πολύ αγαπημένος ο Komeda!
Πώς ξέχασα Nyman στον ''Μάγειρα,...'' και βέβαια τη μουσική του Neil Young για τον ''Νεκρό'' μια πολύ αγαπημένη μου ταινία!





@lg
Αν και δηλώνω φανατική Γουντι-αλλενική , δεν μου έρχονται στο μυαλό τα θέματα από τις δύο ταινίες του που αναφέρεις. Με ''αναγκάζεις'' να κάτσω να τις ξαναδώ!
Το τραγούδι you can leave your hat on μπορεί να ακούστηκε στις 9 1/2 εβδομάδες σε χαρακτηριστικότατη σκηνή , εγώ όμως το συνδέω πια με την ταινία the full monty!
Πολύ όμορφη και μελαγχολική η μουσική του Τερσέν για το Goodbye Lenin.

Lost Gastronaut είπε...

Ξαναδέστα,ξαναδέστα μου βγαίνει το σαδιστικό μου :)
Όπως νομίζεις,εγώ είμαι αγοράκι και μου έρχεται η Kim ;) Ναι ο Τερσέν είναι πολύ καλός.

Ανώνυμος είπε...

p.s 2 Ενα ενα τα θυμαμαι!Born Slippy των Underworld απο το 'Trainspotting'.

crispy είπε...

@lg
Αφορμές ψάχνω για να βλέπω ταινίες του Woody, οπότε το ....σαδιστικό σου είναι ευπρόσδεκτο!
Για το τραγούδι you can leave your hat on, απλά να πω ότι στη δική σου ταινία το τραγουδά ο Joe Cocker , ενώ στη δική μου ο Tom Jones!




@
ανώνυμος.
Μην ανησυχείτε κι εγώ ένα ένα τα θυμάμαι! Ξαναδιαβάζω την ανάρτηση , διαβάζω και τα σχόλια και αναρωτιέμαι γιατί ξέχασα εκείνο , γιατί δεν έβαλα το άλλο.
Underworld γενικά φοβεροί και το Trainspotting ταινία σταθμός!

Chris Karpis είπε...

Πολύ καλό post !
Τα θερμά μου συγχαρητήρια !
Personal favorite : In the mood for love !
Αφού όλοι προσθέτουν κάτι, ας πώ κι εγώ :

Απο τον ανώνυμο φίλο/η του πρώτου σχολίου κρατάω τα : H διπλη ζωη της Βερονικα του Z.Preisner- Ο μαγειρας ο κλεφτης η γυναικα του κι ο εραστης της του Michael Nyman- Blade Runner του Βαγγελη Παπαθανασιου-
Τhe Italian job του Quincy Jones- και συνεχίζω.

Η κοιλιά του αρχιτέκτονα - Wim Mertens, The Piano - Michael Nyman, Le Professionnel - Ennio Morricone, Requiem for a Dream - Clint Mansell, The Fountain - Clint Mansell.

Αυτά, πρόχειρα !

crispy είπε...

curious_ape009
Καλημέρα! Σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και για το σχόλιό σου βέβαια που με βοηθά να θυμηθώ κάποια score που είχα ξεχάσει. Όπως πρώτο απ'όλα την υπέροχη μουσική του Βιμ Μέρτενς για την ταινία αυτή του Γκριναγουέη. Και φυσικά τη μουσική του Μανσελ για τις ταινίες του Αρανόφσκι που αναφέρεις!

Philip Winter είπε...

Καλημερα crispy και συγχαρητηρια για την παρα πολυ ωραια αναρτηση!!!Πολλες επιλογες σου βρισκονται και στη δικια μου λιστα:
1.Modern Times (1936) - Charlie Chaplin
2.Requiem for a Dream (2000) - Clint Mansell
3.The Godfather (1972) - Nino Rota
4.Nuovo Cinema Paradiso (1988) - Ennio Morricone
5.Psycho (1960) - Bernard Herrmann
6.A Hard Day's Night (1964) - The Beatles
7.Jaws (1975) - John Williams
8.8½ (1963) - Nino Rota
9.2001: A Space Odyssey (1968) - Various
10.Saturday Night Fever (1977) - Bee Gees/Various



Εχω κανει και μια αναρτηση για τα αγαπημενα μου σαουντρακς εδω:

http://cinema-paradis143.blogspot.com/2010/11/top-15-soundtracks.html

crispy είπε...

@Monsieur Hulot
Καλησπέρα! Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια! Απ'ότι φαίνεται το θέμα είναι ανεξάντλητο και λογικό είναι με τόσες ωραίες μουσικές που έχουν γραφτεί για τον κινηματογράφο!
Ο Μορικόνε τελικά είναι αγαπημένος πολλών κι είναι τόσο ξεχωριστά τα μουσικά θέματα που έχει γράψει για ταινίες! Μου θύμισες την πολύ χαρακτηριστική μουσική που έγραψε για το ''Σινεμά ο Παράδεισος''.
Και φυσικά υπάρχουν τα πολύ χαρακτηριστικά μουσικά θέματα του Χέρμαν για τις ταινίες του Χίτσκοκ!

Sox είπε...

The Fountain (2006) - Clint Mansell (Σύνθεση), Kronos Quartet (Εκτέλεση)

crispy είπε...

@Sox
Παρατηρώ ότι είναι πολύ δημοφιλή τα σκορ για ταινίες του Αρανόφσκι!