Είναι γεγονός ότι στην αμερικάνικη πολιτική σκηνή πολλές φορές κατά το παρελθόν είχε αποδειχτεί η πλήρης ταύτιση των Ρεπουμπλικανών και των Δημοκρατικών γι' αυτό και δεν ξένιζε τόσο η υποστήριξη των πρώτων από καλλιτέχνες με προοδευτικό έργο όπως για παράδειγμα συνέβαινε επί σειρά ετών με τον μακαρίτη το Ρέϊ Τσαρλς. Πιστεύω όμως ότι τα τελευταία χρόνια με την παρουσία του Ομπάμα, και λόγω βέβαια της οικονομικής κρίσης, ότι το παιχνίδι έχει αλλάξει προς μια κάπως ταξική διαφοροποίηση που πέραν από τα φιλαλαϊκά μέτρα για τη νοσοκομειακή περίθαλψη των απόρων, ελευθερία αμβλώσεων, γάμοι ομοφυλόφιλων, περιλαμβάνει και το χρώμα που έχει ο ένοικος του Λευκού Οίκου! Κάτι αδιανόητο για τους απογόνους της Κου Κλουξ Κλαν και τους σκοταδιστές του φυλετικού μίσους. Εξ' ου και τα παραληρήματα της Σάρα Πέϊλιν και τα tea parties. Αλλά να βλέπεις να παραληρεί με τό ίδιο πάθος και ο Κλιντ Ίστγουντ, ο σκηνοθέτης του Γκραν Τορίνο, σε πιάνει λιγάκι το παράπονο και λες: μήπως μας κορόϊδευε τόσα χρόνια ο τύπος;
4 σχόλια:
Φίλε δεν μας κορόϊδεθε[πόσα χρόνια] θυμίσου και παλαιότερες ταινίες του, αλλά και το Γκραν Τορίνο τι ήταν ; ο "Καλό Μεγάλος Λευκός" που καθαρίζει για τους άχρηστους ΞΕΝΟΥΣ και σώζει άλλη μια φορά την χαμένη υπόληψη-φιλότιμο- αξιοπρέπεια κ.λπ. τής Αρίας Φυλής.Άσε που ο συγκεκριμένος χαρακτήρας έγινε "σωτήρας" αφού τα είχε χάσει όλα: Πατρί-Θρησκεία-Οικογένεια. Θυμίσου τις σκηνές με την εκκλησία, τον γιό του κ.λπ.Και το Επιμύθιον φίλε σινεφίλ...ένας οπορτουνιστής αλλά με ταλέντο
Επειδής και το ταλέντο του είναι υπό αμφισβήτηση (ο μεγάλος σκηνοθέτης έχει υπογραφή. Ας πούμε βλέπεις το Ντόλτσε Βίτα και λες "μμμμ, Φελίνι!", βλέπεις το Vertigo και λες "μμμμ, Χίτσκοκ!"), ο Κλιντ έχει αποκαλύψει στα στερνά του την απύθμενη βλακεία που κρυβόταν πίσω από όλη την καριέρα και την ταυτότητά του ως δημιουργού. Η εμπειρία μου από την Αμερική, μου αποκάλυψε ότι και πολλοί άλλοι (ας μην αρχίσω το κατεβατό) που νόμιζα πως είναι σπουδαίοι και ότι κάτι λένε, είναι εξίσου βυθισμένοι στην άγνοια και την ασχετοσύνη.
@Ανώνυμος
@Πιγκουίνος
Το γαμώτο για μένα είναι ότι τον πίστεψα και με ενοχλούν διπλά οι μπουρδολογίες του στο συνέδριο των Ρεπουμπλικάνων, ενώ εσείς είχατε τις επιφυλάξεις σας και βιώσατε αυτά σαν επιβεβαίωση.
Όσο παραληρηματικές ήταν οι δηλώσεις του Clint στη συγκεκριμένη εκδήλωση άλλο τόσο είναι και τα γραφόμενα του ανώνυμου. Πρώτα από όλα είναι "κορόιδευε" ή "πατρίς" ή "πατρίδα", αν δεν ξέρεις και από ονομαστική... Και από που και ως που εκφράζει την εμετική θεωρία "Αρία Φυλή" φιλαράκο; Το αυτοκίνητο στο τέλος το αφήνει στο νεαρό Ασιάτη. Αυτό δείχνει εκλεκτισμό μιας ανώτερης άσπρης ράτσας; Αποδεικνύει κάτι που εκπροσωπεί την ανωτερότητα των λευκών γενικότερα; Βλέπουμε πολύ αρνητικά πρότυπα των συγκεκριμένων ανθρώπων σε πολλά σημεία της ταινίας (η υλιστική οικογένεια, η εγωίστρια εγγονή, το άπειρο και αφελές παπαδοπαίδι). Επιπλέον το να δείχνει μια διάσταση της πραγματικής ζωής, δηλαδή την ανικανότητα ανθρώπων να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εγκληματικότητας στη διπλανή πόρτα πως ακριβώς τους καθιστά άχρηστους; Το ίδιο δε θα μπορούσε να πει κάποιος και για τους λευκούς της γειτονιάς που δεν αντιστέκονται σε αυτήν την πραγματικότητα; Άρα πως διακρίνει τους Ασιάτες συγκεκριμένα ως ανίκανους; Δηλαδή είναι μόνο δικό τους πρόβλημα η ύπαρξη βίαιων συμμοριών;
Ναβαρίνο, φιλικά πάντα, μην επηρεάζεσαι τόσο εύκολα. Ο Eastwood σαφώς ως άτομο έχει ελαττώματα, τα δικά του συμφέροντα και τις λανθασμένες θέσεις του, αλλά αυτό επηρεάζει την κρίση που έχουμε στο έργο του; Σαφώς και όχι. Άλλο καλλιτέχνης άλλο άνθρωπος. Αλλιώς θα έπρεπε να λέμε ότι όλη η φιλμογραφία του Polanski είναι σκουπίδια.
Δημοσίευση σχολίου