Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Θόδωρος Αγγελόπουλος: ρέκβιεμ με την "Εκπομπή" την πρώτη του ταινία!!!


Πριν από λίγα λεπτά ο Θόδωρος Αγγελόπουλος άφησε την τελευταία του πνοή μετά από τροχαίο δυστύχημα. Η πάνω από μισό αιώνα έντονη παρουσία του στα κινηματογραφικά πράγματα της χώρας με υποχρεώνει να αναφερθώ στη σημαντική αυτή απώλεια ασχέτως με τη διαφωνία μου πάνω στο ύφος της κινηματογραφικής του αφήγησης και τεχνοτροπίας. Τον ακολούθησα με ενδιαφέρον μέχρι και τον Θίασο. Και θέλω τώρα ως ρέκβιεμ στο επέκεινα πέρασμα του να αναφερθώ στην πρώτη του παρουσία στην 7η τέχνη με μια μικρού μήκους γλυκόπικρη ταινία που με είχε τότε εντυπωσιάσει:
 

Η ΕΚΠΟΜΠΗ (1968)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 23 λεπτά
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θόδωρος Αγγελόπουλος
ΣΕΝΑΡΙΟ: Θόδωρος Αγγελόπουλος
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Γιώργος Αρβανίτης
ΗΘΟΠΟΙΟΙ: ΘόδωροςΚατσαδράμης, Νίκη Τριανταφυλλίδου,
Νίκος Μαστοράκης, Μίρκα Καλατζοπούλου. 


ΥΠΟΘΕΣΗ: Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός (ο Νίκος Μαστοράκης) στα πλαίσια μιας διαφημιστικής εκπομπής κάνει ρεπορτάζ στους δρόμους της Αθήνας μεταξύ των γυναικών για το πως φαντάζονται τον ιδανικό άντρα. Το έπαθλο που έχει αθλοθετηθεί για τον νικητή λέει ότι αυτός που θα αναδειχτεί ως ο ιδανικός άντρας ...θα περάσει μια βραδιά με την τότε ντίβα του ελληνικού κινηματογράφου Μίρκα Καλατζοπούλου. Στήνεται λοιπόν το συνεργείο στην πλατεία Συντάγματος και ρωτάει τις διερχόμενες γυναίκες για το θέμα. Οι αντιφατικές όμως απαντήσεις δεν μπορούν να δώσουν ένα ορισμένο προφίλ και επιλέγεται στην τύχη ένα περαστικό ταλαίπωρο ανθρωπάκι (Θόδωρος Κατσαδράμης) που δεν πιστεύει στ' αφτιά του για τη μεγάλη του τύχη. Εμφανίζεται την προκαθορισμένη ώρα στο ξενοδοχείο όλος χαρά αλλά αντί για τη νυχτιά με τη σταρ, τον βάζουν για λίγο δίπλα της σε έναν καναπέ για τις φωτογραφίες των εφημερίδων και των περιοδικών του δίνουν και διαβάζει ένα χαρτί για το ραδιόφωνο για το πόσο ...ευτυχισμένος νιώθει και μετά του λένε να πάρει τον ...πούλο! Και η ταινία τελειώνει με το φακό να παρακολουθεί από μακριά τον περίλυπο ...νικητή που χάνεται αργα-αργά σε ένα φτωχικό δρομάκι κάπου κοντά στο Γκάζι.  

3 σχόλια:

Eugenios Sogas είπε...

Αυτό το ύφος και η τεχνοτροπία δημιούργησε σχολή φίλε.Αυτή η σχολή καταδειναστεύει ακόμη τόν Ελλ. κιν. Επίσης θάθελα να ρωτήσω πως την θεωρείς σημαντική την απώλεια, απ' την στιγμή που έχεις χάσει τόσα επεισόδια; Εχθές είδα μεγάλο μέρος τού Θίασου. Οι "ουρές" που κανονικά έπρεπε να κοπούν ξεπερνούν τα 90 λεπτά. Αυτός για πολούς λόγους τις κράτησε με τα γνωστά αποτελέσματα,χασμουρητά και ύπνος πληρωμένος διπλά με δικά μας χρήματα:μέσσω τού Ε.Κ.Κ. και με το αντίτιμο τού εισ. Α... ναι ξέχασα να σου πω, και εγώ μέχρι τον Θίασο άντεξα.

Eugenios Sogas είπε...

Μήπως ξέρεις αν το μαστοράκι είχε αρχίσει τα χαφιεδόματα, όταν μεγαλούργησε στο αριστούργημα τού Θ. Αγγ.;

navarino-s είπε...

@Eugenios Sogas
Σ' ευχαριστώ για τη διαφωτιστική σου παρέμβαση. Το θέμα έχει και τις παραμέτρους που μας θυμίζεις.