Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Η σινεφιλική ιδιότητα του ...Στάλιν!!!


Όσο και να ακούγεται περίεργο για έναν τόσο σκληρό άνθρωπο της εξουσίας, ο Ιωσήφ Στάλιν υπήρξε σινεφίλ και μάλιστα μανιώδης. Απασχολούσε στο Κρεμλίνο τον Ιβάν Σάνσιν, έναν αξιωματικό της KGB που ήξερε τη δουλειά, ως αποκλειστικό μηχανικό προβολής.  Ο Ιβάν Σάνσιν επέζησε και του αφεντικού του και της Σοβιετικής Ένωσης και πάνω στις δικές του μαρτυρίες ο Αντρεϊ Κοντσαλόφσκι το 1991 βάσισε το σενάριο της εξαιρετικής του ταινίας ΤΗΕ INNER CIRCLE (Eσωτερικός Κύκλος). Ο Κοντσαλόφσκι όμως δεν στάθηκε τόσο στη σινεφελική διάσταση της ταινίας όσο στον στενό κύκλο των ανθρώπων του Στάλιν μαζί με τους οποίους παρακολουθούσε τις προβολές και έπαιρναν τις αποφάσεις και μεταξύ των οποίων η σκοτεινή και πανούργα φυσιογνωμία του Λαυρέντι Μπέρια του φοβερού και τρομερού αρχηγού των μυστικών υπηρεσιών που τον υποδύεται υποδειγματικά ο Μπόμπ Χόσκινς. Πιο πολλά για τα σινεφιλικά του ...Πατερούλη γράφουν ο Νικήτα Χρουτσώφ στο ημερολογιό του και ο άγγλος συγγραφέας Μοντεφιόρε στο βιβλίο του: "Στην αυλή του κόκκινου τσάρου". Ο πρώτος γράφει ότι του άρεσαν πιο πολύ τα αμερικάνικα γουέστερν και αναφέρει ένα ξεκαρδιστικό περιστατικό με τον υπουργό κινηματογράφου που επειδή δεν υπήρχαν υπότιτλοι έκανε τις μεταφράσεις των διαλόγων χωρίς να γνωρίζει π.χ. αγγλικά μόνο και μόνο με την περίληψη του σεναρίου που του είχε πει κάποιος και με τη ...φαντασία του όπου έλεγε άλλα αντ' άλλων! Ο Μοντεφιόρε από τη μεριά του τον αποκαλεί ταινιοφάγο και γράφει ότι ο Στάλιν είχε πάρει στον πόλεμο την ταινιοθήκη του Γκέμπελς που ήταν πολύ μεγάλη και ότι είχε προτίμηση στις ταινίες του Σαρλώ και στα γουέστερν που πρωταγωνιστούσε ο Τζων Γουαίην. Πάντως είναι γεγονός ότι στην παντοδυναμία του και την περίοδο των μεγάλων εξοντώσεων, τον κινηματογράφο δεν τον κυνήγησε τόσο. Αφού και οι αδελφοί Ρομ με το "Ο Λένιν το '18" (1934) αλλά και ο Αϊζενσταϊν με την ημιτελή και αντισταλινικά υπαινικτική τριλογία του "Ιβάν ο Τρομερός" (1942,1946) δεν πρέπει να ενοχλήθηκαν ιδιαίτερα. Παρακολουθούσε. μάλιστα με ενδιαφέρον την πορεία των γυρισμάτων και μόνο να κοντύνει τη γενειάδα του πρωταγωνιστή  Νικολάϊ Τσερκάσωφ λένε ότι ζήτησε από τον Αϊζενσταϊν.

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Looper: πως η χολυγουντιανή βαρβαρότητα κατακρεουργεί μια ωραία ταινία!!!

 
Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Ράιαν Τζόνσον με τους: Μπρους Γουίλις, Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, Έμιλι Μπλαντ, Πολ Ντάνο


Άντε να δούμε πότε το Χόλυγουντ θα μπουχτίσει από τη βία και θα αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με αυτή την έρημη την 7η Τέχνη που τόσο την έχει ταλαιπωρήσει. Ακόμη και ο Μπρους Γουίλις ένας πολύ καλός ηθοποιός, πατενταρισμένος ως ο γνήσιος εκπρόσωπος αυτής της σχολής δείχνει πλέον σημάδια κοπώσεως. Ενώ στις σκηνές ...ηρεμίας δείχνει το μεγάλο του ταλέντο και κάποια θέληση να παίξει ο άνθρωπος κινηματογράφο. Γιατί η συγκεκριμένη ταινία ενδείκνυται για κάτι τέτοιο μιας και το στόρυ της θα γοητεύει πάντα μικρούς και μεγάλους αφού το ταξίδι προς τα πίσω στο χρόνο και η προσπάθεια των ηρώων να τροποποιήσουν τα δεδομένα προς αποφυγή δυσάρεστων εξελίξεων που εκείνοι γνωρίζουν, όλους μας συναρπάζει! Γι' αυτό και το θέμα της έχει αποτελέσει τη βάση πάμπολλων σεναρίων κατά το παρελθόν σε ανάλογες ταινίες. Η συγκεκριμένη, μάλιστα, στο θέμα αυτό υπερέχει αφού διαθέτει πολλές πρωτοτυπίες. Διαθέτει μάλιστα και έναν  σκηνοθέτη που ξέρει καλά τη δουλειά του, μόνο που ο άνθρωπος αναγκάστηκε να ακολουθήσει την πεπατημένη -κατόπιν υποδείξεων βέβαια- και να ντύσει ένα τόσο όμορφο παραμύθι με την αχαλίνωτη βία, τα ανοιγμένα μυαλά και τα χυμένα άντερα!!! Πολύ καλός ηθοποιός ο Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ.
 
 
Σημείωση: το εισιτήριο πλέον στα Village Cinemas είναι στα 7 ευρώ και από αυτήν εδώ τη θέση νιώθουμε ένα είδος δικαίωσης για την περυσινή επιμονή μας στο θέμα.